Ziarah 11 buah rumah

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Syukur, semalam petang sebelum berbuka kami ziarah ke 11 buah rumah, tanya khabar, tengok keperluan mereka. Kami berbual-bual, semua gembira, sihat, kami beri barang makanan asas, beras minyak dan lain-lain, sebelum balik kami beri duit, kurangkan beban mereka untuk belanja. … Continued

Ziarah 4 keluarga

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Syukur, ziarah kongsi sedih dengan 4 keluarga di Mukim Sri Gading, Batu Pahat. Rumah mereka dinaiki air, banjir kilat, air naik mendadak sampai paras lutut, kata mereka ni kali pertama berlaku kat kampung ni. Mereka bertungkus lumus membersihkan rumah, menyapu, … Continued

Bantuan untuk Pn.Hajar

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Suka sangat tengok kakak Hajar dengan anak-anaknya gembira, syukur kami dapat belikan keperluan rumah untuk kakak Hajar. Kakak ni bekerja sebagai pembantu kedai makan, gaji sehari RM35.00, ada 4 orang anak, dengan pendapatan tu kakak Hajar tanggung anak-anak, makan, duit … Continued

Kelebihan Berwakaf di Bulan Ramadan

posted in: Wakaf | 0

VIDEO | Kelebihan Berwakaf di Bulan Ramadan | YB Dato’ (Dr.) Haji Noh Bin Gadot (Penasihat Majlis Agama Islam Negeri Johor) 🔹 Rasulullah SAW telah ditanya: Wahai Rasulullah, Apakah sedekah yang paling afdal? Baginda menjawab: sedekah pada bulan Ramadaa asn … Continued

Bantuan asnaf

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Syukur, terharu, gembira sangat mereka sekeluarga, kami yang tengok pun rasa gembira bila mereka senyum, tak henti cakap terima kasih. Kami ziarah, tanya khabar, beli kan keperluan-keperluan asas rumah yang baru, katil, tilam, peti ais, mesin basuh, almari baju, meja … Continued

Bantuan kepada Pakcik Faizal

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

“Ni kalau nak dibeli semuanya, agak-agak dah berapa harga dia, memang dah lama saya nak beli barang-barang ni, katil ni saya nak Kasi mak tidur, katil yang ada ni dah lama, dah karat, biar mak selesa tidur katil baru ni”. … Continued

Kadar Zakat Fitrah 1442H / 2021M

posted in: Umum, Zakat | 1

JOHOR BAHRU: Majlis Agama Islam Negeri Johor (MAINJ) mengekalkan kadar zakat fitrah pada tahun ini pada kadar RM7 dan RM10 bagi umat Islam di negeri ini. Pengerusi Jawatankuasa Agama Islam negeri, Tosrin Jarvanti berkata, penetapan kadar tersebut setelah mendapat perkenan … Continued

IMSAKIAH RAMADAN 1442H / 2021M

posted in: Umum | 0

Jadual waktu imsak dan berbuka puasa untuk bulan Ramadan 1442H/2021M bagi seluruh kawasan Negeri Johor boleh diperolehi secara muat turun pada pautan di bawah ; http://bit.ly/31rA9Y4 Sebarang pertanyaan boleh dirujuk kepada Bhg. Falak Jabatan Mufti Johor. Semoga bermanafaat.. Sumber: Jabatan … Continued

Ziarah pesakit kanser

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Kami bersama kakitangan Yayasan Kanser Tunku Laksamana Johor, Pejabat Daerah, JKM, dan beberapa agensi yang lain datang ziarah dan beri sedikit duit kepada 3 saudara kita yang di uji sakit oleh Allah (kanser). Alhamdulillah, semua agensi berperanan dalam membantu mereka … Continued

1 29 30 31 32 33 34 35 46