Ziarah 4 keluarga

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Syukur, ziarah kongsi sedih dengan 4 keluarga di Mukim Sri Gading, Batu Pahat. Rumah mereka dinaiki air, banjir kilat, air naik mendadak sampai paras lutut, kata mereka ni kali pertama berlaku kat kampung ni. Mereka bertungkus lumus membersihkan rumah, menyapu, … Continued

Bantuan untuk Pn.Hajar

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Suka sangat tengok kakak Hajar dengan anak-anaknya gembira, syukur kami dapat belikan keperluan rumah untuk kakak Hajar. Kakak ni bekerja sebagai pembantu kedai makan, gaji sehari RM35.00, ada 4 orang anak, dengan pendapatan tu kakak Hajar tanggung anak-anak, makan, duit … Continued

Bantuan asnaf

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Syukur, terharu, gembira sangat mereka sekeluarga, kami yang tengok pun rasa gembira bila mereka senyum, tak henti cakap terima kasih. Kami ziarah, tanya khabar, beli kan keperluan-keperluan asas rumah yang baru, katil, tilam, peti ais, mesin basuh, almari baju, meja … Continued

Bantuan kepada Pakcik Faizal

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

“Ni kalau nak dibeli semuanya, agak-agak dah berapa harga dia, memang dah lama saya nak beli barang-barang ni, katil ni saya nak Kasi mak tidur, katil yang ada ni dah lama, dah karat, biar mak selesa tidur katil baru ni”. … Continued

Ziarah pesakit kanser

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Kami bersama kakitangan Yayasan Kanser Tunku Laksamana Johor, Pejabat Daerah, JKM, dan beberapa agensi yang lain datang ziarah dan beri sedikit duit kepada 3 saudara kita yang di uji sakit oleh Allah (kanser). Alhamdulillah, semua agensi berperanan dalam membantu mereka … Continued

Ziarah asnaf

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Alhamdullilah Syukur, kakitangan MAINJ berkunjung ziarah ke rumah asnaf, tanya khabar serta serahkan bantuan tunai. Mereka melahirkan rasa kesyukuran dengan bantuan yang diberikan oleh pihak MAINJ melalui agihan zakat. Penerima bantuan bulanan MAINJ di Negeri Johor sekitar 17,000 orang dengan … Continued

Ziarah mangsa rumah terbakar

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Sayu sangat hati kami tengok kakak ni dan anak-anak, rumah terbakar, habis semua hangus, baju, barang sekolah anak-anak, tak da apa-apa yang tinggal dah, berat betul ujian kakak sekeluarga. Masa kejadian, kakak ni tengah kerja, anak perempuannya yang telefon, bergegas … Continued

Penyalahgunaan gambar asnaf lama

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Sedih kami, bila ada pihak menggunakan gambar lama memaparkan kesusahan kakak ni dengan anaknya, dalam masa yang sama pihak tersebut mohon sumbangan dari orang ramai. Kami dengan ketua kampung datang ziarah kakak ni, tanya khabar dan berbual-bual, kakak ni cakap … Continued

Ziarah En.Zakaria dan Pn.Norazimah

posted in: Asnaf, Bantuan | 0

Allahu, kesian kat abang Zakaria dan kakak Norazimah, balik dari hospital, motor yang dibawa bergesel dengan lori trailer. Abang Zakaria patah kaki kanan, kaki kiri dan tangan kanan, kakak hazimah pula kehilangan kaki kanan dari paras lutut ke bawah, sedih … Continued

1 2 3 4 11